Mamma Träning

Jag erbjuder 3 olika steg att genomföra efter graviditet där träningen grundar sig i min mammamage certifiering.

Varje Steg följer en progression där utmaning, krav på kontroll och styrka baseras på det Steg du befinner dig i.

Som nybliven mamma kan man vara osäker på vart eller hur jag börjar & här vägleder jag dig på ett tryggt, skonsamt och effektivt sätt tillbaka till en stark kropp som ska hålla genom livet.

Vid anmälan som är bindande besvaras ett frågeformulär där vi tillsammans ser i vilket Steg Du ska börja i -oavsett om du fått OK ifrån din BM eller ej kan Du starta i Steg 1 eller Steg 2

Alla kurser hålls i vårat gym/PT Studio som jag driver tillsammans med RÅ träning & Tingvalla Naprapatklinik. Vi håller till på Stapelgatan 2 i inre hamn.




Steg 1 -Kom igång

Även om Du har en ökad diastas eller ej är detta bästa starten för kroppen efter en graviditet/förlossning. Kanske har du kommit igång med lite promenader. 

Du har inte kommit igång helt/ kör inte Dina knipövningar kontinuerligt! Det är ett lågt insteg där övningarna återskapar & förbättrar din kontroll i bäcken och inre magmuskulatur.

Vi ökar din kroppsmedvetenhet och vi bygger försiktigt upp muskelstyrkan i din kropp, med fokus bäckenbotten och hållning.

Vi mäter diastasen under pass 1 -valfritt!  Du får med dig övningar som lätt kan utföras hemma & som ligger till grund för att Du ska komma tillbaka tryggt & säkert i din träning/vardag!   -En bra start oavsett träningsvana eller träningsmål & jag rekommenderar alla som går mina steg att börja i denna grupp, även om man är en van motionär & man anser att man kommit tillbaka helt är det klokt att börja där kroppen är, även om känsla & tanke är längre fram.

-2st Träningsprogram efter kursen ingår


Steg 2 

Du har kommit igång med dina knipövningar & gjort dem kontinuerligt i minst 4-6veckor!

Du har kommit igång med längre promenader/lättare träning. Du behärskar grundaktiveringen & kan hålla den genom övningar.
Nu börjar vi bygga upp din muskelstyrka i hela kroppen, vi jobbar med mer funktionella övningar med mer prov på din egna styrka och med mer redskap än i steg 1.

Du kan utföra alla övningar på din nivå & enkelt bestämma tempo & belastning! 

Diastas mäts vid behov eller förfrågan.
-2st Träningsprogram efter kursen ingår


Steg 3 

För dig som gått Steg 1 eller Steg 2 innan & som vill utmana dig själv betydligt mer.

Du har gjort knipövningar samt aktiveringsövningar i minst 3 månader, Du kan hålla knip/grundaktivering i ytterlägen samt under högre tempo!

Nu jobbar vi med att bygga upp din muskelstyrka och uthållighet i mer pulshöjande övningar med tyngre redskap. Under vår & sommar provar vi även löpsteg och hopp utomhus.

Du får med dig tips & råd för att utföra mer utmanande träning hemma eller på gymmet.

-3st Träningsprogram efter kursen ingår!


Kommande Starter 

Oktober:
STEG 1 - 11:e Oktober -  Torsdagar  10:00- 7 tillfällen
STEG 2  - 24:e Oktober - Onsdagar 10:30 - 6 tillfällen

STEG 3 - 11:e Oktober - Torsdagar 11:00- 6 tillfällen


Pris Steg 1 - 849:- 7 tillfällen
Pris Steg 2 & 3 - 799:- 6 tillfällen

-Maila vilken nivå du önskar delta i, ett frågeformulär kommer i retur som du besvarar & därmed är din anmälan bekräftad samt bindande!
Boka dig redan nu för att säkra din plats! carro@pt-line.se



En mamma beskriver Kursen:

Mammamage träningen har gjort att jag på ett enkelt & tryggt sätt kunnat komma tillbaka till träningen efter mina graviditeter & förlossningar.

 Jag önskar att jag kommit i kontakt med mammamage träningen redan efter min första förlossning. 

Då kände jag inte igen min kropp. Det kändes som att något var trasigt eller inte riktigt på plats i underlivet. 

Jag var rädd för att träna, att jag kanske skulle förstöra kroppen. Jag bestämde mig för att vila & avstå träningen & tänkte att det kanske var det bästa. 

Nu vet jag bättre. Efter min andra förlossning började jag på mammamage träningen när min dotter bara var en månad.
Jag märke skillnad redan efter de första passen. Jag riktigt kände hur jag stärktes inifrån. Det har jag fått stor nytta av i vardagen men också i min ordinarie träning. 

Jag har byggt upp en styrka och stabilitet som gör att jag faktiskt är övertygad om att jag kommer bli i bättre form än före mina båda graviditeter.
Jag kan verkligen rekommendera mamma träningen. Det stärker din kropp, du kommer kunna återgå till din ordinarie träning snabbare, 

du får ha med dig ditt barn när du tränar och sist men inte minst så träffar du andra mammor som funderar på samma frågor kring träning och kroppen som du. -Linda Larsson - Karlstad