Mamma Träning på Stockfallet!

Mina 3 Steg grundar sig i min Mammamage utbildning.

Vid Steg 1 & 2 börjar vi med att mäta diastasen,

vi avslutar kursen med att mäta den igen. (valfritt)

Du besvarar ett frågeformulär vid anmälan som är bindande för att 

Jag ska se vart Du är & i vilken nivå Du bör börja i.  

Oavsett om Du fått OK ifrån Din BM eller ej kan Du starta i Steg 1 eller Steg 2.

Steg 3 kan Du som kört Steg 1 eller 2 innan samt fått OK ifrån mig köra!

  

Steg 1 

Även om Du har en diastas eller ej är detta bästa starten för kroppen efter en 

graviditet/förlossning. Kanske har du kommit igång med lite promenader. 

Du har inte kommit igång helt/ kör inte Dina knipövningar kontinuerligt!

Det är ett lågt insteg, vi lär oss grundaktivering & Knipövningar ifrån grunden! 

(även Du med äldre barn eller med ryggproblem har nytta utav denna träning)

Vi mäter ev. diastasen, Jag styr veckornas upplägg efter gruppens kapacitet/framsteg.

Du får med dig övningar som lätt kan utföras hemma& som ligger till grund för att 

Du ska komma tillbaka tryggt & säkert i din träning/vardag!   

-En bra start oavsett träningsvana eller träningsmål & jag rekommenderar alla 

som går mina steg att börja i denna grupp, även om man är en van motionär 

& man anser att man kommit tillbaka helt är det klokt att börja 

där kroppen är, även om känsla & tanke är längre fram.

-2st Träningsprogram efter kursen ingår



Steg 2 

Du har kommit igång med dina knipövningar

& gjort dem kontinuerligt i minst 4-6veckor!

Du har kanske kommit igång med längre promenader/lättare träning.

Du behärskar grundaktiveringen & kan hålla den genom övningar.

Även här mäter vi ev.diastasen & utefter gruppens nivå lägger jag upp

veckornas tempo/utmaningar.  Mer redskap än i Steg 1.
Här jobbar vi med mer funktionella övningar med mer prov på din egna

styrka samt att vi utmanar pulsen i mer avancerade övningar.

Allt är på egen nivå & man kan själv bestämma tempo & belastning!
-2st Träningsprogram efter kursen ingår


Steg 3 

- För dig som gått steg 1 eller steg 2 innan & som vill utmana dig själv mer.

Du har gjort knipövningar samt aktiveringsövningar i minst 3 månader 

Du kan hålla knip/grundaktivering i ytterlägen samt under högre tempo!

Här blandar vi in mer gruppträning med redskap, vi har ett högt tempo både när

det kommer till styrka & kondition.

Du kanske vill igång med löpning, gym eller en lagsport igen, här lägger vi grunden för

att du ska komma tillbaka tryggt/säkert.

Du får med dig tips & råd för att utför tuffare träning hemma/ på gymmet.

-3 Träningsprogram efter kursen ingår!


Januari:

Steg 1 - 23:e Januari - Tisdagar 10:00  (23:e jan-6:e mars)

Steg 2 - 25:e Januari - Torsdagar 10:00  (25:e jan-1:a mars) 

Februari:

Steg 1 - 15:e Februari - Torsdagar 10:00  (15:e feb-29:e mars) 

April:
Steg 2 - 3:e April - Tisdagar 10:00  (3:e April - 22:e Maj ) -17:e April faller bort pga resa

Pris Steg 1 - 849:- 7 tillfällen
Pris Steg 2 & 3 - 799:- 6 tillfällen

-Maila vilken nivå du önskar delta i, ett frågeformulär kommer i retur som du besvarar & därmed är din anmälan bekräftad samt bindande!
Boka dig redan nu för att säkra din plats! carro@pt-line.se


En mamma beskriver Kursen:

Mamma-mage träningen har gjort att jag på ett enkelt & tryggt sätt kunnat komma tillbaka till träningen efter mina graviditeter & förlossningar.

 Jag önskar att jag kommit i kontakt med mamma-mage träningen redan efter min första förlossning. 

Då kände jag inte igen min kropp. Det kändes som att något var trasigt eller inte riktigt på plats i underlivet. 

Jag var rädd för att träna, att jag kanske skulle förstöra kroppen. Jag bestämde mig för att vila & avstå träningen & tänkte att det kanske var det bästa. 

Nu vet jag bättre. Efter min andra förlossning började jag på mamma-mage träningen när min dotter bara var en månad.
Jag märke skillnad redan efter de första passen. Jag riktigt kände hur jag stärktes inifrån. Det har jag fått stor nytta av i vardagen men också i min ordinarie träning. 

Jag har byggt upp en styrka och stabilitet som gör att jag faktiskt är övertygad om att jag kommer bli i bättre form än före mina båda graviditeter.
Jag kan verkligen rekommendera mamma-mage träningen. Det stärker din kropp, du kommer kunna återgå till din ordinarie träning snabbare, 

du får ha med dig ditt barn när du tränar och sist men inte minst så träffar du andra mammor som funderar på samma frågor kring träning och kroppen som du. -Linda Larsson - Karlstad